Program Öğretim Amaçları
1. Öğrencilere sosyolojinin temel kavramlarını, kuramlarını, tarihsel gelişimini ve yöntemlerini öğretmek; toplumsal olguları bilimsel, kuramsal ve yöntemsel bir bakış açısıyla analiz etme yetisi kazandırmak.
2. Nitel ve nicel araştırma yöntemleriyle veri toplayıp analiz edebilen; bu verileri kullanarak toplumsal sorunlara yönelik bilimsel rapor ve politika önerileri geliştirebilen sosyologlar yetiştirmek.
3. Sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişki kurabilen, disiplinlerarası düşünebilen ve farklı düşünce sistemleri ile bilimsel bilgi arasındaki farkı ayırt edebilen bir entelektüel donanım kazandırmak.
4. Toplumun işleyişi, değişimi, toplumsal sorunlar, toplumsal eşitsizlikler, adli sorunlar ve kültürel çeşitlilik gibi meseleleri analiz edebilen; bilimsel etik ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eden sosyologlar yetiştirmek.
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde akademik çalışmaları takip edebilen; kamu, özel sektör ve sivil toplum alanlarında sosyolojik bilgi ve becerilerini etkin biçimde kullanabilen sosyologlar yetiştirmek.
Program Çıktıları
1. Sosyolojik temel kavramları, kuramları ve düşünce geleneklerini (klasik/çağdaş, yerli/yabancı) bilir.
2. Toplumsal yapı ve işleyişi analiz eder; olgular arasındaki ilişkileri kurar.
3. Türkiye’deki sosyoloji geleneklerini ve Türk toplumuna özgü gelişmeleri tanır.
4. Sosyolojik yöntemi, nicel/nitel teknikleri ve veri analiz yöntemlerini bilir ve kullanır.
5. Bilimsel araştırma deseni oluşturur, uygular, bilgisayar teknolojilerinden yararlanarak analiz yapar.
6. Toplumsal sorunlara dair gözlem yapar, eleştirel düşünür ve çözüm önerileri geliştirir.
7. Araştırma bulgularını bilimsel rapora dönüştürür, toplumsal projeler geliştirir.
8. Disiplinlerarası ilişkiler kurar; sosyolojiyi diğer sosyal bilim alanlarıyla ilişkilendirir.
9. Bilimsel bilgi ile ideoloji/inanç gibi değerler arasındaki farkı ayırt eder.
10. Yazılı, sözlü, görsel iletişim kurar; en az bir yabancı dili bilir ve kullanır.
11. Grup çalışmasına yatkındır, iş birliğine dayalı öğrenme becerisine sahiptir.
12. Etik, toplumsal sorumluluk, Atatürk İlke ve Devrimleri doğrultusunda yüksek insani değerler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.