Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Program ve Öğretim Planı Çalışmaları

İNGİLİZ DİLBİLİMİ

Program Öğretim Amaçları

ÖA1. Türkçe ve İngilizce başta olmak üzere, doğal dillerdeki dilsel yapıları dilbilimin tüm alt alanları çerçevesinde eşzamanlı ve artzamanlı olarak çözümleyebilme yetisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. 

ÖA2. Dilbilim bilgisini disiplinlerarası çalışma alanlarında kullanabilen ve dil öğretim ortamlarında özgün ve eleştirel yaklaşımlar ortaya koyabilen öğrenciler yetiştirmektir. 

ÖA3. Akademik güdülenmesi yüksek, alana ilişkin gelişmeleri takip eden, edindiği bilgiyi sorgulayabilen ve bilişim araçlarını etkin biçimde kullanarak bilgi üretebilen; hem İngilizceyi doğru ve akıcı biçimde kullanabilen hem de bu dilde, bilimsel yöntemleri kullanarak dilbilim alanında özgün çalışmalar ortaya koyabilen, sonuç olarak dilbilime hem Türkçe hem de evrensel bağlamda katkı sağlayabilen bireyler yetiştirmektir.


Program Çıktıları

PÇ1. Dili bir dizge olarak kavrayabilir ve dilbilim yöntemini kullanarak her düzlemde dilsel yapı çözümleyebilir.

PÇ2. İnsan dilinin diğer iletişim dizgelerinden farkı, yapısalcı bakış açısıyla dil dizgesi, dil yetisinin görünümleri ve işleyişi konularına ilişkin kavramları içeren bilimsel yazıları sorgulayabilir.

PÇ3. Dilsel birimleri, sesbilgisi, biçimbilim, sözdizim, anlambilim ve kullanımbilim özellikleri açısından çözümleyebilir.

PÇ4. Türkçeye özgü dilbilgisel yapıları çözümleyebilir, geleneksel dilbilgisindeki sorunlu durumları saptayabilir ve edindiği kuramsal bilgiler çerçevesinde çözüm önerebilir.

PÇ5. Dilsel birimleri, ruhdilbilim, toplumdilbilim, söylem, metin özellikleri, kültürel ve bilişsel açıdan sorgulayabilir, çözümleyebilir ve değerlendirebilir.

PÇ6. Dilsel birimleri, tarihsel süreç içindeki değişimleri bağlamında inceleyebilir, dile ilişkin kavram ve olguları felsefi bir bakış açısıyla değerlendirebilir.

PÇ7. Dilbilim bilgisini, disiplinlerarası çalışma alanlarında kullanabilmesinin yanı sıra dil öğretim yöntemlerini etkin biçimde uygulayabilir.

PÇ8. Bilgisayarlı dilbilim ve derlem dilbilime ilişkin bilgilerini kullanarak dilbilimsel bir araştırma yapabilir ve sonuçlarını çözümleyebilir.

PÇ9. Farklı türden yazınsal metinlerin çözümlemesinde dilbilim bilgisi ve göstergebilim bilgisini kullanabilir.

PÇ10. Dilbilim, Türkçe ve dil uygulamalarına ilişkin bilgilerini yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak geliştirme isteği gösterir.

PÇ11. Dilbilim ve dilbilimle ilişkilendirilebilecek diğer disiplinlerle ortak çalışmalara katılır.

PÇ12. Bilimsel ve akademik çalışma ve araştırma yöntemlerini kullanarak alanda ve alandışı bir araştırma sorunu belirleyebilir ve çözümleyebilir.

PÇ13. Dilbilim, Türk dilbilimi ve dil uygulamalarına ilişkin çalışma ve incelemelerini hem İngilizce hem Türkçe yazılı ve sözlü olarak paylaşabilir.

PÇ14. Mesleki görevlerini bilimsel ve etik ilkelere uygun biçimde gerçekleştirme sorumluğunu alır.

PÇ15. Türk Dili ve yabancı dil temel dilbilgisi kurallarını tanımlar, İngilizce temel dil becerilerini kazanır.

PÇ16. Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.

PÇ17. Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahip olur.