Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Mezun Bilgi Sistemi

Mezun Öğrencilerimiz,

Mezun Bilgi Sistemi aracılığıyla mezuniyet işlemlerinizi takip edebilirsiniz. Mezuniyet durumunuzu görüntülemek için; Mezun Bilgi Sistemi platformuna giriş yaparak Mezuniyet Onay Bilgileri menüsünü seçiniz. Mezuniyetinizin onaylanmasının ardından mezuniyet belgenizi E-Devlet kapısından kare kodlu olarak alabilirsiniz.

Fiziksel diploma basım işlemi, 2025 yılı bahar yarıyılı mezunlarından itibaren, öğrencilerimizin Mezun Bilgi Sistemi üzerinden talepte bulunması halinde gerçekleştirilecektir!


Fiziksel diplomanızı ve diğer mezuniyet belgelerinizi teslim almak için:

1. Mezun Bilgi Sistemi’ne kayıt olunuz.

2. Yetenek Kapısı platformuna üye olunuz.

3. Mezun Bilgi Sistemi’ne E-Devlet şifreniz ile giriş yaparak, özlük bilgilerinizi (adres, telefon, e-posta vb.) eksiksiz bir şekilde doldurunuz.

4. Sol menüden “Diploma” sekmesine tıklayarak Mezuniyet Onay Bilgileri alanından Diploma Talep Formunun çıktısını alarak imzalayınız. Bu formda herhangi bir değişiklik (düzenleme, format değişikliği, birleştirme vb.) yapmayınız.

5. Islak imzalı Diploma Talep Formunu ve talepte bulunan öğrencinin T.C. Kimlik Kartı görüntüsünü (uluslararası öğrenci statüsündeki öğrencilerin İkamet Kartı/Pasaport belgesi görüntüsünü) PDF formatında meudiploma@mersin.edu.tr kurumsal e-posta adresine gönderiniz. E-posta konusu alanına öğrenci numarası, adı, soyadı, kayıtlı olunan Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul bilgilerini yazınız.

6. Talep formu ve T.C. Kimlik Kartı (uluslararası öğrenci statüsündeki öğrencilerin İkamet Kartı/Pasaport belgesi) görüntüsünün belirtilen e-posta adresine gönderilmesi halinde, fiziksel diploma basım süreci Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından başlatılacaktır.

Fiziksel diploma basım süreci başladıktan sonra en geç on (10) iş günü içinde diploma, diploma eki, transkript belgesi ve diğer ilgili belgeler Başkanlığımız tarafından hazırlanacaktır. Fiziksel diploma talebinde bulunan Öğrenciler on (10) iş günü sonunda aşağıda belirtilen yöntemlerle diplomalarını ve diğer mezuniyet belgelerini Başkanlığımızdan teslim alabilirler.


Mezun Bilgi Sistemine Erişim İçin Tıklayınız!

Her türlü soru, görüş ve destek talepleriniz için meuoidb@mersin.edu.tr adresinden ulaşım sağlayabilirsiniz.

 

Diploma Teslim Yöntemleri:

1. Şahsen Teslimat:

Diplomanızı ve diğer mezuniyet belgelerinizi Üniversitemize şahsen gelerek mesai saatleri içinde teslim alabilirsiniz. Diploma teslimi esnasında öğrenci kimlik kartınızı teslim etmeniz gerekmektedir. Öğrenci kartı bulunmayan öğrencilerin herhangi bir gazeteye kayıp ilanı vererek ilan çıktısını ibraz etmeleri halinde diploma teslim işlemi gerçekleştirilecektir.

2. Vekâletname ile Teslimat:

Noter onaylı vekâletname ile üçüncü kişiler veya yasal vasiler, diploma ve diğer mezuniyet belgelerini teslim alabilirler. Bu durumda mezun öğrenci vekili, vekâletname ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvurmalıdır. Vekâletname aracılığıyla teslimde, şahsen teslim sürecinde olduğu gibi öğrenci kimlik kartının iadesi zorunludur. Öğrenci kimlik kartının bulunmaması durumunda, şahsen diploma teslim işlemindeki hükümler uygulanacaktır.

Önemli Notlar

  • İşlemlerinizin sağlıklı yürütülebilmesi için yalnızca bilgisayar kullanınız; mobil cihazlar üzerinden yapılan başvurularda sistemsel hatalar yaşanabilmektedir.
  • Diploma ile birlikte Diploma Eki, Transkript ve varsa Onur/Yüksek Onur Belgeleri tek seferde teslim edilir; bu belgeler için ayrıca başvuru yapılmasına gerek yoktur.
  • Uluslararası öğrenci mezunlarımız, Türkiye Mezunu Bilgi Formunu ilgili sayfa üzerinden doldurarak çıktısını mezun olunan okulun öğrenci işleri birimine teslim etmeleri gerekmektedir.