Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Slide background
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Meü

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Genel Görünüm

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

1-Genel Bilgiler

İlk öğrencilerini 2002 yılında alarak eğitim öğretim faaliyetlerine başlayan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü; 

            -Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı           

            -Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı

            -Fizik Eğitimi Anabilim Dalı

            -Kimya Eğitimi Anabilim Dalı ve

            -Matematik Eğitimi Anabilim Dalından oluşmaktadır. 

 Lisans programları

            İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı (4 yıl)

            Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı (4 yıl)

Fiziksel olanaklar

Bölümümüz öğrencilerinin kullanımına sunulan fakülte bünyesindeki 2 bilgisayar laboratuvarına ek olarak;

  • Matematik laboratuvarı
  • Fizik Öğrenci laboratuvarı
  • Kimya Öğrenci laboratuvarı
  • Biyoloji Öğrenci laboratuvarı ve
  • 3 Araştırma laboratuvarı bulunmaktadır. 

       

2-Akademik Personel Bilgileri 

Profesör

10

Doçent

3

Doktor Öğretim Üyesi

5

Öğretim Görevlisi

1

Araştırma Görevlisi

4

Toplam

23

 

 3-Öğrencilere Sağlanan Olanaklar

-          Çift Anadal Eğitimi (İlköğretim matematik + Fen Bilgisi çift diploma)

-          Farabi programı (Türkiye üniversitelerinde eğitim imkânı)

-          Erasmus programı (Avrupa üniversitelerinde eğitim imkânı)

 

4-Lisansüstü Eğitim Olanakları

-          İlköğretim Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Programı

-          İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı

-          Fen Bilgisi Eğitimi Yüksek Lisans Programı

-          Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı


Son İki Yılda Uluslararası Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2024
18. Sönmez, M.; Gümüş, N.; Eczacıoğlu, N.; Eker develi, E.; Yücel, K.; Yıldız, H. Enhancing microalgae classification accuracy in marine ecosystems through convolutional neural networks and support vector machines. MARINE POLLUTION BULLETIN, 2024, 205, 1-11.
10.1016/j.marpolbul.2024.116616
17. Yaman, H.; Eker develi, E.; Keleş, Y.; örek, H.; Kıdeyş, A. Antioxidant Capacity and Protein contents of Five Marine Microalgae. TURKISH JOURNAL OF FISHERIES AND AQUATIC SCIENCES, 2024, 25, 1-15.
10.4194/TRJFAS26319
16. Karaismailoğlu, F.; Uzun, N.; Sürmeli, H. Examining the mediating effect of nature of science perceptions on the relationship between metacognition and science self-efficacy. RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, 2024, , 1-18.
10.1080/02635143.2024.2335213
15. Kaplan, R.; Kaplan, B. Frequency-resolved photocurrent studies in amorphous germanium. OPTOELECTRONICS AND ADVANCED MATERIALS – RAPID COMMUNICATIONS, 2024, 18, 76-82.
14. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Avcı, G.; Kahya düdükcü, M. A highly efficient catalyst consisting of Ni and S double-doped reduced graphene modified with ZnO nanoparticles for hydrogen peroxide electroreduction. MATERIALS SCIENCE AND ENGINEERING: B, 2024, 308, -.
10.1016/j.mseb.2024.117581
13. Yıldırım, M.; Binzet, G.; Binzet, R.; Yabalak, E. A natural approach to breast cancer treatment: investigation of chemical features of aerial parts of endemic Onosma sintenisii Hausskn. ex Bornm and its antioxidant properties, in vitro cytotoxic and apoptosis induction on MCF-7 cells. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL HEALTH RESEARCH, 2024, 34, -.
10.1080/09603123.2024.2326182
12. Aydın, U.; özgeldi, M. What’s metacognition got to do with the relationship between test anxiety and mathematics achievement?. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 2024, , -.
10.1007/s10212-024-00797-7
2023
11. Kaplan, S.; Suna karatekin, R.; Kahya düdükcü, M.; Avcı, G. A novel Ni–Fe3O4@s-rGO/GCE electrode for electrochemical detection of H2O2. MATERIALS CHEMISTRY AND PHYSICS, 2023, 294, 1-10.
10.1016/j.matchemphys.2022.127051
10. Gülburnu, M.; Gürbüz, R. An investigation of sociomathematical norms perceived by students regarding the legitimacy of solutions. SA JOURNAL OF EDUCATION, 2023, 43, 1-13.
10.15700/saje.v43n3a2215
9. Eker develi, E.; Tekdal, D.; Demet, A.; Yıldız, H.; Kıdeyş, A. Morphology, Molecular Genetics and Potential Importance for Mucilage Events of the New Coccolithophorid Ochrosphaera neapolitana in the Sea of Marmara. MDPI AG, 2023, 11, 1-14.
10.3390/jmse11030468
8. Eker develi, E.; Konucu, M.; Psarra, S.; Slabakova, N.; Triantaphyllou, M.; Dimiza, M.; Karageorgis, A.; Uysal, Z.; Berthon, J. Phytoplankton and pigment composition during an Emiliania huxleyi bloom in the Black Sea. ELSEVIER BV, 2023, 65, 1-15.
10.1016/j.rsma.2023.103070
7. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. The effect of 3D modeling performed using Tinkercad or concrete materials in the context of the flipped classroom on pre-service teachers’ spatial abilities. RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, 2023, , 1-20.
10.1080/02635143.2023.2223134
6. özgen, H. Generalized absolute matrix summability of infinite series and Fourier series. INDIAN JOURNAL OF PURE AND APPLIED MATHEMATICS, 2023, 53, 1083-1089.
10.1007/s13226-022-00220-1
5. özgen, H. On Absolute Matrix Summability of Factored Infinite Series and Fourier Series. NUMERICAL FUNCTIONAL ANALYSIS AND OPTIMIZATION, 2023, 44, 1300-1308.
10.1080/01630563.2023.2241146
4. özgen, H. Equivalence Theorem for Absolute Matrix Summability Methods. MATHEMATICAL NOTES, 2023, 114, 1322-1327.
10.1134/s0001434623110640
3. özgen, H. On Hermite-Hadamard-type inequalities for systems of partial differential inequalities in the plane. OPEN MATHEMATICS, 2023, 21, 20230115-.
2. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. Integrating computer-aided modeling into distance learning to teach molecular genetics during the COVID-19 pandemic. BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, 2023, 51, 339-340.
10.1002/bmb.21724
1. Karaismailoğlu, F.; Yıldırım, M. Integrating computer‐aided modeling into distance learning to teach molecular genetics during the COVID ‐19 pandemic. BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, 2023, , -.
10.1002/bmb.21724